fbpx

Köpvillkor

Här ges information om vilka rättigheter och skyldigheter Du har som internetkund hos Karlssons Hjälmar, samt enligt Konsumentköplagen och Distanstavtalslagen.

Frakt

Frakten utförs av Schenker eller Posten. ALTTID FRAKTFRITT

Orderbekräftelse

När du gjort en beställning sänder våra system automatiskt ett e-mail där det står angivet vilka produkter du har valt. I detta mail ingår en faktura eller kvitto beroende på vilken betalmetod du valt. Vi förbehåller oss rätten att anullera beställningen om det förekommer fel i ordern som skickats från vårt system.

Leverans

Leveranstiden ligger i regel på ca 1-2 dagar om varan finns på lager, leveranstid varierar beroende på var du bor i Sverige. Om leveransförsening uppstår meddelar vi Dig detta genom e-post eller telefon. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja Din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbeställning

Avbeställning görs genom att kontakta oss via email eller telefon innan produkten har lämnat vårt lager. Du har alltid rätt till återbetalning, förutom när det gäller handpenningen Du betalar i en förhandsbokning. Vill Du häva köpet pga. en försenad leverans betalar vi tillbaka pengarna inom 20 dagar. Förbehåll Vi förbehåller oss för eventuella pris- eller korrekturfel på https://karlssonshjalmar.se. Reservation även för eventuell slutförsäljning och försening från leverantörer.

Konsumentköplagen

Som kund har Du enligt Konsumentköplagen alltid 36 månaders reklamationsrätt. Du måste reklamera den felaktiga varan hos säljaren inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att Du muntligt eller skriftligt meddelar säljaren att du inte vill ha varan. Du måste förklara varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar Du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är Du alltid i rätt tid. Fel som uppstår inom tre år efter det att Du köpte varan kan du reklamera. Efter tre år har Du förlorat Din rätt att reklamera, under förutsättning att Du inte har en garanti som säger något annat. Vid reklamation ersätts Du för eventuella fraktkostnader. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Öppet köp

Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Karlssons Hjälmar erbjuder öppet köp i 30 dagar vid distanshandel på hela sortimentet förutom på reavaror. Detta ger dig möjlighet att ångra ditt köp inom 30 dagar utan speciell anledning. Du som kund står för alla fraktkostnader vid åberopande av öppet köp. För kunna ångra ditt köp behöver varan vara packad i originalemballage och varan skall vara oanvänd. Varan får givetvis provas. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att Du är vårdslös förlorar Du ångerrätten.

För att utnyttja din ångerrätt vänder du dig till:

Karlssons Hjälmar

Box 3079

55003 Jönköping

Tel 070-5682663

info@karlssonshjalmar.se

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Fri frakt

All orders over 2000 SEK

Enkel 30 dagars öppet köp

30 dagars öppet köp

Internationell garanti

Garanti 2 år

100% säker betalning

Klarna / MasterCard / Visa / Paypal